Navigatie

De nieuwste stoffen Bekijk ze hier >>>

  • Sinds 1930
  • Ervaren team voor het beste advies
  • Een echte winkel
  • Familiebedrijf uit Tilburg
  • De grootste van Nederland

Wil je je aankoop retourneren? En zijn je 14 kalenderdagen bedenktijd nog niet voorbij? Dan kun je je product gewoon retourneren, zonder opgave van reden. Pak het product slechts in die mate uit of gebruik het alleen voor zover dat nodig is om te beoordelen of je het wenst te behouden. Indien het redelijkerwijs mogelijk is het product retour te sturen in de originele productverpakking, is dit vereist voor terugname. Was het product bij ontvangst defect en/of beschadigd, en wil je het daarom terugsturen? Dan is het belangrijk het mankement zo snel en nauwkeurig mogelijk aan ons te melden. We kunnen retouropdrachten die niet via een van onze medewerkers aangevraagd zijn, niet in behandeling nemen.

Retourprocedure

Als je de volgende punten stapsgewijs doorloopt, kunnen we je het snelst en best van dienst zijn bij het retourneren van je product.

1. Bespaar jezelf veel tijd en moeite en lees voordat je je product retourneert aandachtig de retourvoorwaarden. Daarin vind je informatie over onder andere schadevergoedingen en niet-retourneerbare producten.

2. Voldoet je product aan de retourvoorwaarden? Neem dan contact met ons op via telefoon, e-mail of onze chatservice.

3. Is het terug te sturen product van pakketformaat? Dan zal onze medewerker je het adres geven waar je product naartoe kan sturen. Let op: producten terugsturen doe je op eigen kosten en op eigen risico. Is het te retourneren product van groot of extra groot formaat, dan kun je aan onze medewerker doorgeven welke afhaaldatum jou het beste uitkomt.

4. Geef aan onze medewerker door of je het aankoopbedrag teruggestort wilt krijgen of een vervangend product wilt ontvangen. Een terugstorting vindt meestal binnen enkele werkdagen plaats (en uiterlijk binnen 30 dagen). Bij een ruil geldt dat, als het vervangende product goedkoper is dan het oorspronkelijk bestelde product, je het verschil terugkrijgt; is het duurder, dan moet je het verschil bijbetalen.

5. Zorg ervoor dat het te retourneren product in de originele verpakking zit, vrij van gebruikssporen en compleet met alle handleidingen en eventuele accessoires. Neem hierbij als uitgangspunt dat de buitenste verpakking (omdoos) het product en de verpakking daarvan tijdens transport goed moet beschermen. Zie voor meer informatie de verpakkingsadviezen hieronder.

6. Zodra we de retourzending ontvangen hebben, controleren we of deze compleet en intact is. Als alles in orde is, storten we het aankoopbedrag terug of versturen we het vervangende product. Indien het vervangende product duurder is dan het oorspronkelijk bestelde product (en je moet bijbetalen), wordt het vervangende product verzonden zodra we de bijbetaling hebben ontvangen en verwerkt.

Verpakkingsadviezen

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van de retourzending voor een goede bescherming tijdens transport. Maar wat zijn precies de kenmerken van een goede verpakking? We hebben hieronder een aantal aanbevelingen voor je op een rijtje gezet. Volg je deze aanbevelingen, dan is de retourzending beter beschermd en kunnen we deze sneller ontvangen en verwerken. Alvast bedankt voor je medewerking.

1. Stuur je een bestelling binnen de bedenktijd terug, dan is het belangrijk alle meegeleverde accessoires (kabels, accu's, cd's, handleidingen enzovoort) bij te sluiten. Is de retourzending niet compleet, dan is het mogelijk dat de waarde van de ontbrekende accessoires op de aankoopwaarde van de retourzending in mindering wordt gebracht.

2. Gebruik de originele verpakking, dus de verpakking waarin je je bestelling hebt ontvangen, indien dit redelijkerwijs mogelijk is. Daarbij horen ook de buitenste doos (omdoos) en eventuele daarbij geleverde opvulmaterialen (meestal luchtkussentjes).

3. Gebruik altijd materiaal van hoge kwaliteit. Neem stevigheid, stootvastheid en duurzaamheid als maatstaven als je je verpakkingsmaterialen kiest.

4. Kies dozen van karton, met een omslag van goede kwaliteit. Gebruik voor waardevolle producten dubbellaags karton.

5. Gebruik, indien nodig, plakband om de doos goed te sluiten. Als je de originele verpakking dichtplakt, gebruik dan géén pvc- of ducttape, maar uitsluitend sterke, transparante plakband. Dit om de kans op beschadiging van de verpakking te minimaliseren.

6. Verpak breekbare goederen in het midden van de omdoos en zorg ervoor dat ze de zijdes van de omdoos tijdens transport niet kunnen raken. Je product dient aan alle kanten goed tegen mogelijke schokken en stoten te worden beschermd.

7. Maak gebruik van schokdempende vulmaterialen, met name om ervoor te zorgen dat de inhoud van de omdoos niet verschuift. Vul de doos niet te weinig en niet te veel: dozen die te weinig gevuld zijn, kunnen in elkaar zakken, en dozen die te veel gevuld zijn, kunnen scheuren.

8. Maak in het geval van niet al te stevige materialen gebruik van labels met de tekst ‘this side up’ (deze kant boven) en een pijl omhoog, of schrijf en teken dit met een watervaste viltstift duidelijk zichtbaar op de omdoos.

9. Als je een doos hergebruikt, verwijder dan eventuele labels en stickers om verwarring te voorkomen. Zorg er ook voor dat de doos in goede staat verkeert en niet versleten is.

10. Vul het retouradres duidelijk en volledig in, bij voorkeur met een watervaste viltstift. Maak bij met de hand beschreven labels uitsluitend gebruik van hoofdletters voor de beste leesbaarheid.